Asi: Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpetajate ja laiendatud juhtkonna Euroopa-suunaline õpiränne 2015-2017

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-15-0063
Menetlev üksus: Hugo Treffneri Gümnaasium
Vastutav töötaja: Ketlin Taidre
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpetajate ja laiendatud juhtkonna Euroopa-suunaline õpiränne 2015-2017
Registreeritud: 25.05.2015

Projekt






Lühikokkuvõte


Globaliseeruvas maailmas peab õpilane olema senisest loovam, ettevõtlikum, kõrgema koostöövalmidusega ja väga hea võõrkeele oskusega. Ka õpetaja roll on pidevas muutumises ja õpetaja pole enam lõpliku tõe kuulutaja, vaid on õpilastega koos õppija. Selleks, et õpetaja ja õpilase koostöö viia kvalitatiivselt kõrgemale tasemele, peab muutuma organisatsioon kui tervik, mis tähendab seda, et juhtkond peab mõistma muutuse vajadust ja koos õpetajatega ühiselt plaane ellu viima.


Eesmärgid


- Kooliorganisatsiooni kujundamine õpilaskeskseks, kaasaegseks õpikeskkonnaks, mis arvestab õpilaste individuaalsete eripäradega.
- Kaasaegsete õppemeetodite omandamine, erilise rõhuasetusega LAK-õppe metoodikal. Antud projekt võimaldab tõsta võõrkeelte õpetajate professionaalsust ja toetada lõimitud aine- ja keeleõpetuse meetodite rakendamist HTG-s. Võõrkeelte õpetamisel on arvestatud, et erinevatest koolidest HTG-sse õppima asunud õpilased saaksid jätkata põhikoolis alustatud võõrkeelte õppimist. Koolis õpetatakse põhikooli baasil inglise, prantsuse, saksa ja vene keelt. Keeleõpe toimub tasemerühmades, mille suuruseks on üldjuhul kuni 20 õpilast.
- Õpilaste soov jätkata õpinguid välismaal tingib vajaduse rahvusvahelisteks keeleeksamiteks ettevalmistamise järele. Õpilaste konkurentsivõime suurendamiseks rahvusvaheliste võõrkeele eksamite sooritamisel peavad õpetajad suutma neid selleks kõrgtasemel ette valmistada.
- Peame ülioluliseks, et HTG võõrkeelte õpetajate keeleoskus on jätkuvalt tipptasemel ja silmaring Euroopa asjades võimalikult lai. Loomulikult ei tohi alahinnata ka uute teadmiste omandamist õpitava kultuuri ja ühiskonna kohta, sest seda ootavad meie õpilased.
- HTG kui Tartu Ülikooli innovatsioonikool - tuua Euroopast head kogemust, kuidas HTG saaks Tartu Ülikoolile olla veelgi parem õpetajakoolituse praktikabaas.
- Põhjamaade koolijuhtimise kogemuse toomine HTG-sse ja Tartusse.
- HTG mitte ainult ei tunne suurt vastutust, vaid on viimase 20 aasta jooksul ka aktiivselt hoolt kandnud selle eest, et Eesti gümnaasiumiharidus oleks jätkuvalt väga heal tasemel. Sellega on seletatav vajadus Soome koolide parimat praktikat tundma õppida. Eesti koolis peaaegu et puudub kõrgandekate õpilaste toetamise süsteem ning selles vallas vajab individuaalsete õppekavade koostamine olulist täiustamist , mida saame kindlasti Soome mudelist õppida. Kuna kogu valdkond on kiiresti arenev ja nüansside rikas, näeme vajadust HTG laiendatud juhtkonnal (juhtkond koos haridustehnoloogi (infojuhi) ja aineosakondade juhatajatega) päris mitmel päeval koos olla Helsingi tippgümnaasiumides ja seda protsessi kohapeal näha ning sealsete õpetajate ja koolijuhtidega oma kogemusi vahetada.
- Meil on õppida, kuidas toetada õpetajat IT süsteemide arendamisega ja kuidas õpetajate ühistöös on ainetevaheline lõiming ja aineteülene õpilaste õpetamine efektiivne õpilase arengu seisukohalt.
- Samuti vajab ühiseid arutelusid õpilaste nii erinev kohustulik õppekava koormus Eestis ja Soomes - meil on kohustuslik läbida gümnaasiumi lõpetamiseks 96 kursust, Soomes ca 75 kursust.
Selle projekti suurem eesmärk Eestile tervikuna on meie õpetajate ja koolijuhtkonna liikmete senist töökogemust ja erialast kompetentsi arvestades liita juurde õpirändelt saadud teadmised ja rahvusvaheline kogemus ning seda kõike hiljem koos jagada teiste õpetajatega Eestis. Selle kaudu arendame oluliselt edasi puhta gümnaasiumi õppekava, kõrgandekate õpilaste õpetamise süsteemi ning oleme paremini valmis koolis arvestama õpilaste individuaalsusega.


Tegevused


1. Kooli vajaduste väljaselgitamine (õppekava arenduse vajadustest lähtuvate uute, kaasaegsete meetodite leidmine ja rakendamine, eriti LAK-õppe valdkonnas, õppijakeskne õppimisprotsess; sh võõrkeelte õpetajate keeleoskuste parendamine, kooli õppetöö ümber korraldamine suurema õpilasekesksuse saavutamiseks).
2. Sobivate täiendkoolituste otsimine ja täiendkoolitustele eelregistreerimine.
3. Täiendkoolitustel osalemine (inglise keele õpetajad: suvel 2015, prantsuse keele õpetaja: kevadel 2016 ja kooli juhtkond 2015/2016 õppeaastal).
4. Täiendkoolituste tulemuste kaardistamine kooli siseselt ning integreerimine kooli õppekavasse (2015/2016 õppeaastal).
5. Täiendkoolituste tulemuste levitamine koolis, aineliitude ning -seltside kaudu.


Tulemused


- Õpetajad omandavad LAK-õppe põhijooni ja erinevaid rakendusvõimalusi.
- Õpetajad mõistavad rühmatöö eeliseid õppimisprotsessi õppijakeskseks muutmisel.
- Õpetajad oskavad meetodite valikul arvestada õpilaste õpistiilidega ja muutuva õpikäsitusega (ümberpööratud klassiruum).
- Õpetajad arendavad ja kaasajastavad oma (suulist) väljendusoskust (sõnavara ulatus, sõnakasutus, väljendid).
- Õpetajad oskavad rakendada koolitusel omandatud teadmisi oma igapäevatöös, õpitut seostada praktikaga, kinnistada uusi oskusi.
- Juhtkonna liikmed loodavad eeskätt leida uusi ideid, mida oleks võimalik oma koolile kohandada. Erilise tähelepanu all on
kõrgandekate noorte enesearendamiseks soodsate tingimuste loomine. Samuti loodame leida lahendusi digivahendite aktiivsemaks ja mõistlikumaks kasutamiseks õppetöös.
- Saada ideid kuidas HTG õpetajate oskusi paremini rakendada TÜ innovatsioonikooliks olemise kaudu õpetajakoolituse pedagoogilise praktika korraldamisel.
- Saada ideid koolis e-süsteemide arendamisel (sh. uurimis- ja praktiliste tööde haldus Moodle'is; oma e-kooli arendamine; e-õppematerjalide loomise võimalused ja parimad keskkonnad).


Maksumus


31 952 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


31 952 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+

Juhtpartner


Hugo Treffneri Gümnaasium

Partnerid



Juht


Aare Ristikivi

Algus- ja lõpptähtaeg


01.06.2015 - 01.06.2017

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord