Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-15-0031 |
Menetlev üksus: | Tartu Tamme Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Pille Liivamägi |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Tamme gümnaasiumi algklassiõpilaste õppepäevad mahepõllumajanduse ja puuviljandusega tutvumiseks (Koolipuuvilja ja –köögivilja toetusega seotud tegevused) |
Registreeritud: | 06.03.2015 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Kavandatud tegevuste raames toimuvad õpperetked mahetaludesse, EMÜ Mahekeskusse ning EMÜ Polli Aiandusuuringute Keskusse. | |
Eesmärgid | Algklassiõpilaste teadmiste hulga suurendamine köögiviljade, puuviljade kasvatamisest ning vastavate toiduainete nn olelusringist. Õpilaste praktiliste oskuste arendamine tutvumisel põllu- ja aiapidamise võtetega. Õpilaste väärtushoiakute suunamine mahetootmise ja keskkonnahoidliku majandamise vajaduse mõistmisel. | |
Tegevused | 1. Ekskursioon Karli ja Linda mahetallu – tutvumine lammaste ja kanadega ning maheköögivilja tootmisega. Loeng-seminar nende loomade rollist nii köögivilja tootmises kui toidulaua rikastamises. Mahemaiustuste valmistamisest ülevaate saamine. 2. Kuidas kasvab mahe köögivili? EMÜ Mahekeskuse aias vaatleme ja arutleme taime ehituse ja arengut mõjutavate tegurite üle. Loeng-seminar ja peenra rajamine. Vaatleme teatud köögiviljade ehitust. Milleks on taimel lehed ja juured, mida taim saab mullast? Kuidas mulda rikastada taime toitainetega - liblikõieliste roll, kompostid jms, mullaorganismid, nende ülesanded. Taim ja temaga seotud teised organismid, kes tulevad kohale taime lõhnade ja värvuse ning kuju peale, kuidas eksitada neid, kes võiksid taimi kahjustada. Eluring taimede ümber. Võimalusel külvame või istutame midagi. 3. Lambad ja köögivili, ekskursioon Latika mahetallu (Ülenurme vald, Vaatlused ja arutelu: lammas kui koduloom, tema sööt, karjamaa, kus kasvab valge ristik. Ristiku roll karjamaal. Lamba saadused – vill, nahk, liha, väljaheited. Lambasõnnik kui väärtuslik mulla toitainetega rikastaja köögivilja kasvatamiseks. Mahe köögivili ja kompostitud lambasõnnik. Köögivili ja lamba karjamaa toidutootmise külvikorras. Köögivilja omadused ja tähtsus toidulaual. 4. Polli Aiandusuuringute Keskuse tegevused. Puuviljaaia külastus, tutvutakse erinevate puuvilja- ja marjakultuuridega, uuritakse nende eripärasid. Võimalusel kultuuride õite või õiepungade ja kahjurite vaatlemine ning väikese uurimistöö teostamine (sõltuvalt taimede arengustaadiumist), liikumisülesanne aias (erinevad sordid), tutvumine istutustööga. Tootearenduse ja köögi külastus – mida saab puuviljadest ka marjadest teha. Toodete degusteerimine. | |
Tulemused | 1. Õpilased on saanud ülevaate mahepõllunduse ja toidutootmise põhimõtetest ning kaasnevatest keskkonnamõjudest. 2. Õpilased oskavad kirjeldada lihtsamaid põlluharimise, aiapidamise või puuviljakasvatuse võtteid. 3. Õpilased mõistavad üldjoontes toidutootmise olelusringi põhimõtted. 4. Õpilastele on tutvustatud tervis- ja loodustoodete kasvatamise ning tootmise ja turustamisega seonduvat. 5. Õpilased oskavad paremini näha õpitud teoreetiliste teadmiste seost tegelikkusega. Õpilaste huvi põllumajanduse erinevate valdkondade vastu on kasvanud. | |
Maksumus | 7 129 EUR | |
Tartu kohustused | 1 188 EUR | |
Toetus | 5 941 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet | |
Millise programmi / meetme raames | EL toiduprogrammide koolipuuvilja- ja köögivilja toetusega seotud tegevuste raames | |
Juhtpartner | Tartu Tamme Gümnaasium | |
Partnerid | ||
Juht | Urmas Tokko | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 06.03.2015 - 31.07.2015 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |