Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-14-0109 |
Menetlev üksus: | Tartu Rakenduslik Kolledž |
Vastutav töötaja: | Veronika Kupri |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Stažeerija vastuvõtva kooli tugiisiku teenuse osutamine (TUGIISIK II) |
Registreeritud: | 07.11.2014 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutus Meie Inimesed (edaspidi hankija) kutsub esitama pakkumust stažeerija vastuvõtva kooli tugiisiku teenuse osutamiseks kutseõppeasutuste pedagoogide keelelis-kultuurilise stažeerimise (edaspidi stažeerimine) käigus oktoobris 2014. Hankija otsib tugiisiku teenuse osutajat ühele Tallinna Transpordikooli logistika eriala õpetajale kaheteistkümneks päevaks ajavahemikul 10.-21.11.2014. | |
Eesmärgid | 2.1. Eesti keelest erineva kodukeele ja töökeelega õpetajate eesti keele oskuse oluline paranemine eestikeelses keskkonnas praktiseerimise ja/või eesti emakeele ja töökeelega kolleegi vastuvõtmise kaudu. 2.2. Tutvumine teises keeles töötavate kutseõppeasutuste ja/või õpperühmade töö põhimõtetega ning erialase silmaringi avardamine. 2.3. Tutvumine teises keeles töötava kooli töökorraldusega, praktilise õppetöö korraldusega ning materiaalse baasiga (töökojad, laborid, tehnilised vahendid jms). 2.4. Tutvumine teises keeles töötavate õpetajate poolt kasutatavate lähenemisviiside ja metoodikatega. 2.5. Tutvumine erineva kultuuri- ja keeletaustaga õpilastega, nende hoiakute ja suhtumistega. 2.6. Tutvumine üldise suhtluse ja kultuuriürituste külastamise kaudu teise kultuurikeskkonnaga. | |
Tegevused | 1. Vastuvõtva kooli tugiisiku ülesanded: 1. Tugiisik vastutab stažeerimisprotsessi eduka kulgemise eest oma kohustuste ja võimaluste piires ning annab hankijale aru protsessi kulgemise ja õnnestumise kohta. 2. Stažeerimise eel tugiisik: 2.1. tutvub stažeerijaga, vajadusel kohtudes stažeerijaga vastuvõtvas koolis ühe korra kuni 2 nädalat enne stažeerija stažeerima asumist; 2.2. toetab ja abistab stažeerijat stažeerimise toimumiseks vajalikes töökorralduslikes tegevustes vastuvõtvas koolis; 2.3. toetab stažeerijat stažeerimisplaani koostamisel, mille tulemusel valmib stažeerijal realistlik plaan stažeerimise eesmärkidest, tegevustest, ajakavast ja oodatavatest tulemustest; 2.4. informeerib kolleege ja õpilasi stažeerimise toimumisest, selle kestusest, tegevustest ja sisust ning stažeerija osalusest tegevustes assistendi/abiõpetajana; 2.5. suhtleb stažeerimise osapooltega, et tagada stažeerijale toetav keskkond stažeerimise läbimiseks. 3. Stažeerimise ajal tugiisik: 3.1. tagab stažeerijale võimaluse teiste õpetajatega võrdseks viibimiseks ja tundide külastamiseks vastuvõtvas koolis, vajadusel sõlmib eelnevalt kokkulepped teiste õpetajate ainetundide külastamiseks; 3.2. tagab stažeerijale võimaluse raamatukogu, söökla jt ühiskasutuses olevate ruumide mõistlikuks kasutamiseks; 3.3. võimaldab vastavalt oma äranägemisele (stažeerija osalemisjulgus, keeleline tase jms) osaleda stažeerijal aktiivselt õppetöös, annab talle jõukohaseid ülesandeid ning suunab ja julgustab stažeerijat, tõstes nii tema motivatsiooni tööks teises keeles; 3.4. valmistab stažeerija ette iseseisvaks õppeprotsessi, sh vähemalt 1 paaristunni (2 ainetundi) läbiviimiseks eesti keeles (eesti ema- ja töökeelega stažeerija viib paaristunni läbi vene- või muukeelses õppegrupis samuti eesti keeles); 3.5. annab stažeerijale vajaduse korral nõu ja abistab nii keelelistes, kultuurilistes kui ka ainealastes küsimustes, jälgides stažeerija tegevust ja arengut ning sekkudes/toetades kui selleks peaks vajadus tekkima (nt keelealane abi stažeerija töötamisel abiõpetajana, kultuurinähtuste selgitamine jms); 3.6. korraldab mõistlikul määral ja vastastikusel kokkuleppel stažeerija vaba aega, viies stažeerimisperioodi jooksul läbi kuni 2 kultuuriürituse (näitus, etendus, kontsert vms) ja/või kuni 2 kohaliku kultuuriobjekti külastuse ning valmistades stažeerijat vastavate sündmuste või külastuste tarvis keeleliselt ja sisuliselt ette; 3.7. aitab stažeerijal stažeerimise paigas orienteeruda, hoolitseb selgituste andmise eest transpordi, distantside, ilmakaarte jms kohta, selgitab talle kodu ja töökoha vahelist teed. | |
Tulemused | Stažeerimise järel 1. analüüsib koos stažeerijaga stažeerimisplaani alusel stažeerimise tulemusena valminud stažeerimispäevikut ning koostab koos stažeerijaga kokkuvõtte stažeerimisest; 2. esitab hankijale stažeerimise lõppedes kokkuvõtte enda tööst stažeerija arengu aruande vormis; 3. teavitab läbitud stažeerimise tulemustest vastuvõtvas õppeasutuses juhtkonda ja teisi töötajaid (koosolekutel jm vormides); 4. osaleb lõpuüritusel kõikide stažeerimise tegevuste lõppedes 2014. aastal. | |
Maksumus | 134 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 134 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutus Meie Inimesed | |
Millise programmi / meetme raames | „Inimressursi arendamise rakenduskava“ prioriteetse suuna „Elukestev õpe“ meetme „Keeleõppe arendamine“ programmi „Keeleõppe arendamine 2011-2013“ tegevus „Kutseõppeasutuste pedagoogide täienduskoolitus” | |
Juhtpartner | Tartu Kutsehariduskeskus | |
Partnerid | ||
Juht | Margus Pekk | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 10.11.2014 - 21.11.2014 | |
Osakond | KHK | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |