Asi: TTG esimene õpirändeprojekt

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-14-0070
Menetlev üksus: Tartu Tamme Gümnaasium
Vastutav töötaja: Pille Liivamägi
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: TTG esimene õpirändeprojekt
Registreeritud: 03.07.2014

Projekt






Lühikokkuvõte


Tartu Tamme Gümnaasium (TTG) on üldharidust pakkuv munitsipaalkool, kus õpivad õpilased 1.-12.klassini. TTG õppesuundadeks gümnaasiumis on loodussuund, meditsiinisuund, tehnoloogiasuund ja humanitaarsuund. Kooli arengukavas pööratakse suurt tähelepanu nii õppekava arendamisele, õpetamismeetodite kaasajastamisele kui õpetajate professionaalse arengu toetamisele. Kool on väga edukas loodusteaduste ja tehnoloogia vallas, kuid vähem kogenud võõrkeelte õpetamise, kultuuridevahelise õppimise ja rahvusvahelise koostöö alal. Seetõttu on otsustatud läbi viia õpirändeprojekt, mille eesmärkideks on tõsta võõrkeelte õpetamise kvaliteeti, arendada õpetajate IKT pädevusi ning tuua kooli arendustegevusse Euroopa mõõde.

Projekti eesmärkide saavutamiseks lähetab kool kahe aasta jooksul ühe- ja kahenädalastele väliskoolitustele kuus haridustöötajat, kelle ülesandeks on juurde õppida ning süvendada oma teadmisi kommunikatiivse keeleõppe, akadeemilise inglise keele, kultuuridevahelise suhtlemise, virtuaalsete õpikeskkondade ning rahvusvahelise projektitöö valdkonnas. Kõiki väljavalituid iseloomustab suhtlemisvalmidus, initsiatiivikus ning tõsine huvi osaleda kooli arendustöös. Lisaks formaalsele õppimisele hindavad nad kõrgelt lisaväärtust, mida annab mitteformaalne õppimine sihtkeelt rääkivates maades ning otsene kontakt Euroopa kolleegidega. Kõik kuus töötajat on andnud nõusoleku panustada aktiivselt loodava TTG Euroopa meeskonna töösse.

Projektijuhtimise eesmärgiks on kindlustada, et kool saavutab rahvusvahelises koostöökavas püstitatud eesmärgid ja et kõik väliskoolitusele saadetud haridustöötajad täidavad eelnevalt kokku lepitud ülesanded täielikult ja õigeaegselt. Osalejate õpirändeks ettevalmistamine toimub kahes etapis. Kõigepealt viiakse läbi koolisisene õpirände koolitus ning teise etapina on ette nähtud iga osaleja individuaalsed ettevalmistavad tegevused. Õpiränded toimuvad 2014., 2015. ja 2016. aastal. Koolituste kajastamine kolleegidele, aruandlus, uute pädevuste rakendamine, tulemuste levitamine ning kvantitatiivne ja kvalitatiivne hindamine toimuvad õpirände tööplaani ning õppelepingute alusel, mis on kinnitatud kooli juhtkonna poolt.

Osalejatele tähendab õpirände projekt eelkõige professionaaset enesearendamist. Väliskoolitustel omandatud uued pädevused võimaldavad neil tõsta õpetamiskvaliteeti, levitavada uut pedagoogilist teadmust oma kolleegide hulgas ning paremini ära kasutada IKT võimalusi kaasaegse õpikeskkonna loomisel. Lisaks arendab kavandatav projekt osalejate võõrkeeleoskust, ning kultuuridevahelist teadlikkust. TTG jaoks väljendub projekti mõju kolmel tasandil: õpilasi õpetavad pühendunud ja pädevad õpetajad, kooli arendustegevused saavad lisaväärtusena juurde Euroopa mõõtme ning kasvab kooli maine lapsevanemate ning kohaliku kogukonna silmis. Kõige rohkem võidavad aga TTG õpilased. Õpetajate kõrge motivatsioon, meeskonnatöövalmidus, innovaatiline õppekavale lähenemine ning õpetamismeisterlikkus aitavad tõsta õpimotivatsiooni ning õpioskusi. Üleeuroopaline projektitöö eakaaslastega toob õpilaste ellu uue arusaamise Euroopa kodanikuks olemisest ning kultuurilise ja keelelise mitmekesisuse olemusest.


Eesmärgid


Käesolev õpirände projekt arendab osalejate võtmepädevusi (võõrkeeled, IKT, kultuuridevaheline teadlikkus), õpetamisoskusi ja tõstab nende valmidust teha rahvusvahelist meeskonnatööd Euroopa tasandil.
Individuaalselt omandavad väliskoolitustele lähetatavad järgmisi pädevusi:
a) akadeemiline ja kaasaegne inglise keele sõnavara, akadeemiline kirjutamine, kriitiline mõtlemine, uurimustööd ja refereerimine, kursuste koostamine ja seminaride läbiviimine (gümnaasiumiaste);
b) lõbusad ning kaasahaaravad sõnavara, hääldamise ja grammatika õpetamismeetodid, kõnelemis- ja kuulamisoskuse arendamine lugude jutustamise meetodil (põhikooliaste);
c) interaktiivsed infotehnoloogial põhinevad õpetamismeetodid, aktiivõpe, kultuuridevaheline õpe ning sõprusklasside Euroopa projektid;
d) Euroopa koolide koostööprojektide algatamine ja läbiviimine, kultuuridevahline suhtlemine (kultuurierinevuste ületamine), eTwinning projektid, tulemuste levitamine ja õppetöösse rakendamine;
e) tehnoloogia ja IKT rakendused, uute tarkvarade ja veebikeskkondadega tutvumine, virtuaalsed õpikeskkonnad;
f) kooli rahvusvahelise koostöö kava arendamine, Euroopa ja rahvusvahelise mõõtme lõimimine õppekavasse, rahvusvahelistes projektides osalevate õpetajate kultuuridevahelise pädevuse tõstmine.


Tegevused


Projektijuhtimise eesmärgiks on kindlustada, et kool saavutab rahvusvahelises koostöökavas püstitatud eesmärgid ja et kõik väliskoolitusele saadetud haridustöötajad täidavad eelnevalt kokku lepitud ülesanded täielikult ja õigeaegselt. Käesoleva taotluse tarvis on põhjalikult läbi mõeldud projekti idee ja ülesehitus, tegevused ja oodatavad tulemused. Positiivse otsuse korral sõlmitakse kõigi osalejatega projekti tõrgeteta sujumiseks õppelepingud, milles pannakse kirja eesmärgid, oodatavad õpitulemused, rahaliste vahendite kasutamise reeglid ja aruandlus. Samuti fikseeritakse projekti eesmärkide saavutamist tagav ajagraafik ja mõõdikud projekti kvaliteetse kulgemise kontrollimiseks. Projekti juhtimisülesannete hulka kuuluvad veel kooli juhtkonna pidev informeerimine projekti täitmise käigust ja võimalikest probleemidest ning projekti lõppedes põhjaliku ülevaate koostamine, saadud kogemuste analüüs ja professionaalse lõpparuande vormistamine.

Projekti hea käekäigu eest vastutab projektijuht koostöös Tamme gümnaasiumi arendusjuhiga. Projektijuht on oma töös pädev tänu pikale kogemusele Comeniuse koolide koostöö ja Euroopa Noored projektide koordineerimise ning Comeniuse õpirände vallas. Arendusjuht on aga pädev toetama projektijuhti Tamme gümnaasiumi arengukava sh õpetajate professionaalse arengu kontekstis.


Tulemused


Õpirännete toimumine.


Maksumus


8 372 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


8 372 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Archimedes SA

Millise programmi / meetme raames


Ersmus+

Juhtpartner


Tartu Tamme Gümnaasium

Partnerid



Juht


Triin Lingiene, Tartu Tamme Gümnaasium, õpetaja

Algus- ja lõpptähtaeg


01.07.2014 - 30.06.2016

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord