Asi: Elu lasteaias üheskoos - sotsiaalsed suhted, õpioskused ja lapse päevarütm

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-14-0052
Menetlev üksus: Tartu Lasteaed Klaabu
Vastutav töötaja: Jana Treier
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Elu lasteaias üheskoos - sotsiaalsed suhted, õpioskused ja lapse päevarütm
Registreeritud: 05.05.2014

Projekt




Osalemise otsus:


Tartu Linnavalitsuse 09.09.2014 korraldus nr. 889


Lühikokkuvõte


Euroopa partnerluse projektiga on seotud eri riikide kuus haridusasutust (lasteaiad ning lasteaed-algkoolid): Prantsusmaa (koordineeriv riik), Eesti, Kreeka, Itaalia, Türgi ja Island.

Me väärtustame kõrgelt laste heaolu, sotsiaalseid suhteid, austust üksteise vastu ja head haridusasutuse õhkkonda.
Meie projekti eesmärk on arendada õpetajate professionaalsust uute pedagoogiliste lähenemiste rakendamisel laste sotsiaalsete oskuste arendamisel ja lapse päeva organiseerimisel ning läbi selle suurendada laste heaolu haridusasutuses.

Peame oluliseks laste enesehinnangu arengu toetamist ning neile eduelamuste pakkumist, pöörame palju tähelepanu heale psühho-sotsiaalsele keskkonnale sh vägivallatule keskkonnale.
Jagame erinevate riikide haridusasutuste head praktikat ja loome koos pedagoogilisi lahendusi laste sotsiaalsete oskuste arendamiseks ja nende päeva paremaks organiseerimiseks.

Projekti kestvus on kaks aastat: 1.09.2014-31.08.2016. Kokku toimub neli projekti koosolekut erinevates riikides: Prantsusmaa, Türgi, Itaalia, Island) ja kaks koolitust (Eestis ja Kreekas). Igal kohtumisel saab Klaabu Lasteaiast osaleda kolm pedagoogi.

Esimesel aastal (2014/2015) keskendub iga haridusasutus eelnevalt lokaalsel, seejärel Euroopa tasandil ühise käitumiskoodeksi (reeglite kogumi) loomisele. Koodeks luuakse lasteasutuste töötajate, lastevanemate ja laste koostöös. IKT vahendite kaudu jagatakse ja võrreldakse eri riikide asutuste koodekseid. Õpetajate kohtumised aitavad kaasa ühise käitumiskoodeksi loomisele ja rakendamisele lasteasutustes ning laste konfliktilahenduse oskuste paranemisele, samuti jagatakse koosolekutel parimaid praktikaid.

Teisel aastal (2015/2016) töötatakse laste vanustele vastavalt päevakavade kaardistamisega eri riikide lasteasutustes (õppimis- ja vaba aeg) ning erinevate pedagoogiliste võtete/oskuste omandamisele/arendamisele, et tagada edu laste õpetamisel. Pikemas perspektiivis loodame, et kogemuste jagamine õppe- ja kasvatustöö planeerimisel ning organiseerimisel laste päevakavast lähtuvalt võimaldab lasteasutustel läbi viia vastavaid uuendusi. Koostöös viime läbi reflektsiooni ja analüüsime oma tegevust. Loodame viia oma tegevuse tulemused laiema üldsuseni.


Eesmärgid


Partnerluse eesmärgiks on uuendusliku praktika ülesehitamine ja kogemuste vahetamine vastavalt järgmistele vajadustele ja eesmärkidele:
- arendada laste sotsiaalseid oskusi ja toetada isiksuse arengut, parendada haridusasutuse õhkkonda, arendada rahumeelset (ilma vägivallata) suhtlust, tõsta laste enesehinnangut ja teadlikkust Euroopa kodanikuks olemisest ja sellega seonduvatest õigustest;
- uuenduslike eakohaste õppevahendite väljatöötamine ja jagamine; erinevate õpetamismeetodite väljatöötamine, mis on kõige tõhusamad lapse lasteaias olemise erinevatel kellaaegadel;
- laste õppimise ja vaba aja erinev korraldamine, noorteorganisatsioonide ja haridusasutuse vahelise koostöö tugevdamine;
- õpetajate inglise keele oskuse parendamine, euroopa mitmekeelsuse avastamine (kasutades sotsiaalmeedia vahendeid).


Tegevused


Esimene aasta 2014 / 2015:
1. Laste joonistamisvõistluse kaudu luuakse logo austuse teemalisele projektile. Kõige pealt ühe töö välja valimine igast riigist, seejärel rahvusvaheline valimine (seda logo kasutatakse hiljem kõikidel aruannetel, blogis ja dokumentidel).

2. Rahvusvaheline kohtumine korraldaja riigis Prantsusmaal. Töökava väljatöötamine. Küsimustiku väljatöötamine erinevatele sihtgruppidele (lapsed, õpetajad, vanemad jne) nende teadmiste kohta millega projektis tegelema hakatakse (sotsiaalsed oskused, laste päevakava, harjumused jne).
Igas koolis töötatakse välja reeglid, mis võimaldaksid haridusliku sidususe (ehk koostöö erinevate haridusasutuste, huviringide jne vahel), määratletakse ühised tegevused.

3. Igas riigis käitumisreeglite loomine koos laste ja koostöö partneritega (mis on lubatud, kohustuslik, keelatud ja tegevused reeglite rikkumise korral). Käitumisreegleid illustreeritakse fotode, joonistuste, IKT vahenditega, et jagada kõikide partneritega.

4. Erinevate riikide käitumisreeglite võrdlemine, erinevuste ja sarnasuste välja toomine. E-maili või skype teel erinevuste jagamine, et mõista kultuurilisi iseärasusi. Ühiste reeglite loomine.

5. Õpetajate informatiivne kohtumine seoses järgnevate teemadega: kuidas parandada õpilaste käitumist toetudes käitumisreeglitele? Kuidas seda võiks aasta jooksul muuta? Hea praktika jagamine.

6. Videote või PP esitluste jagamine konfliktide lahendamise kohta. Laste kirjutatud kokkuvõtted konkreetsetest juhtumitest.

7. Rahvusvaheline kohtumine hinnangu andmiseks esimesele projekti aastale ning vajadusel eesmärkide ja ülesannete korrigeerimine. Koolide päevakavade ja õppekavade (tegevuskavade) jagamine. Laste kooli- ja koolivälise aja ning koostööpartnerite võrdlemine erinevates riikides. Praeguste tavade ja muutmisvajaduste üle vaatamine seoses koostöö ja sidususega.

Teine aasta 2015 /2016:
8. Koos lastega päevakava vaatlemine, kooli tegevused, koolivälised tegevused, huvitegevused. Ajaline järjestus illustreeritult joonistuste ja/või fotodega.

9. Erinevate riikide vaatluste võrdlemine: erinevuste ja sarnasuste võrdlemine. Fotokoomiksi tegemine (IKT vahendite abil fotode ja jutumullide ühendamine), mis kirjeldab laste päeva ühes partnerriigis.

10. Rahvusvaheline kohtumine: dokumentide jagamine seoses koolipäeva ja vaba aja rütmiga ning õppevormidega. Kooli- ja vabaaega siduvate lülide jagamine partneritega.

11. Laste õppimise- ja bioloogilise rütmiga kohandatud pedagoogiliste tegevuste filmimine koolis. Nende videote jagamine grupiblogis, videoraamatukogu loomine. Kooli- ja vabaaega siduvate situatsioonide filmimine.

12. Informatiivne õpetajate kohtumine, et koostada kogemuste aruanne: Millised tegevused millisel kellaajal, pedagoogilised mudelid vastavalt ajale, võimalikud seosed koolivälise ajaga, vahendid.

13. Rahvusvaheline kohtumine, et anda viimane hinnang projektile. Hinnata kui palju planeeritust õnnestus ellu viia. Millised on jätkusuutlikud elemendid (blogi värskendamine, aruanne ...) jne.


Tulemused


Projekti jooksul:
- Euroopa laste päeva võrdlev uuring
- laste lasteaia päeva ja vaba aja harjumuste võrdlus
- saab rohkem teadmisi erinevate Euroopa riikide laste elukorraldustest
- inglise keele kasutamine projektis

Projekti lõpus:
- koostatakse koos lastega käitumisjuhend (reeglid) vastavalt kohustustele ja õigustele igas Euroopa riigis
- rohkem teadmisi õpetamismeetoditest, mis sobivad paremini laste päevakavaga
- rohkem teadmisi erinevatest pedagoogilistest suundadest ja erinevatest haridussüsteemidest.


Maksumus


17 700 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


17 700 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Institut national de la jeunesse et de l’éducation populaire
95, avenue de France – CEDEX 13
75650, Paris
France
Tel: 00 33 (0)1 70 98 93 69
Web: www.erasmusplus.fr
eMail: peja@injep.fr

Millise programmi / meetme raames


ERASMUS +

Juhtpartner


Prantsusmaa, PLEUMEUR BODOU, ecole_jean_le_morvan

Partnerid


Itaalia, Anzio, Istituto Comprensivo Anzio III, http://www.icanzioiii.gov.it
Kreeka, Chania, 11th Nipiagogio Chanion, +302821054010
Island, Reykjavík, Ölduselsskóli,+3544117470
Türgi, Tuzla, Barbaros Ilkokulu, +902163958861

Juht


Kairi Ennok

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2014 - 31.08.2016

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord