Asi: Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-14-0041
Menetlev üksus: Tartu Kroonuaia Kool
Vastutav töötaja: Meelika Maila
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks
Registreeritud: 07.04.2014

Projekt






Lühikokkuvõte


Lugemis- ja kirjutamispuudega õpilaste arv suureneb aasta-aastalt. Oluline on varajane sekkumine ja erinevate metoodikate väljatöötamine ning olemasolevate metoodikate edasiarendamine lugemis- ja kirjutamisoskuse parendamiseks. Tutvutakse erinevate maade lugemis ja –kirjutamisraskuste ennetus -ja lahendusviiside ja metoodikatega. Projekti käigus toimub aktiivne suhtlemine, kogemuste ja info vahetamiseks partnerriikide õpetajatega Türgist, Rumeeniast, Lätist ja Itaaliast.


Eesmärgid


1. Kirjeldada düsleksiat ja laiemalt õpiraskust keelest sõltuvalt ja tuua välja düsleksia põhjused ja tagajärjed individuaalsel, sotsiaalsel ja akadeemilisel tasandil.
2. Koostada materjalid, mis võimaldavad ära tunda lugemis- ja kirjutamisprobleemidega last, tema tugevusi ja nõrkusi.
3. Välja töötada abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldaksid düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagaksid tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus.


Tegevused


Tartu Kroonuaia Kooli õpetajad külastavad kõiki partnerkoole, kus toimuvad tundide vaatlused, seminarid ja töötoad, kogemuste ja metoodikate vahetamine. Ettekanded avaldatakse projekti veebilehel.


Tulemused


Iga partnerkool kaardistab hetkeolukorra düsleksiast tingitud õpiraskuste osas. Partnerkoolid koostavad materjale võimalikult varajaseks sekkumiseks lugemis- ja/või kirjutamisprobleemi ilmnemisel. Töötatakse välja last abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldavad düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagavad tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus. Partnerkoolide metoodilised käsitlused salvestatakse, mis võimaldavad nende taasesitamist ning kohandamist vastavalt partnerkoolide eripäradele. Kokkuvõte projekti tegevustest avaldatakse e- twinningis, kooli kodulehel ning projekti veebilehel, kus kirjeldatakse lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste õppetöös esinevaid sarnasusi ja keelespetsiifilisi probleeme.


Maksumus


10 600 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


10 600 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Archimedes SA

Millise programmi / meetme raames


ERASMUS+ KA2

Juhtpartner


Kalecik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Partnerid



Juht


Meelika Maila

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2014 - 01.10.2016

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Finantseerija lükkas tagasi

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord