Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-14-0041 |
Menetlev üksus: | Tartu Kroonuaia Kool |
Vastutav töötaja: | Meelika Maila |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks |
Registreeritud: | 07.04.2014 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Lugemis- ja kirjutamispuudega õpilaste arv suureneb aasta-aastalt. Oluline on varajane sekkumine ja erinevate metoodikate väljatöötamine ning olemasolevate metoodikate edasiarendamine lugemis- ja kirjutamisoskuse parendamiseks. Tutvutakse erinevate maade lugemis ja –kirjutamisraskuste ennetus -ja lahendusviiside ja metoodikatega. Projekti käigus toimub aktiivne suhtlemine, kogemuste ja info vahetamiseks partnerriikide õpetajatega Türgist, Rumeeniast, Lätist ja Itaaliast. | |
Eesmärgid | 1. Kirjeldada düsleksiat ja laiemalt õpiraskust keelest sõltuvalt ja tuua välja düsleksia põhjused ja tagajärjed individuaalsel, sotsiaalsel ja akadeemilisel tasandil. 2. Koostada materjalid, mis võimaldavad ära tunda lugemis- ja kirjutamisprobleemidega last, tema tugevusi ja nõrkusi. 3. Välja töötada abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldaksid düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagaksid tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus. | |
Tegevused | Tartu Kroonuaia Kooli õpetajad külastavad kõiki partnerkoole, kus toimuvad tundide vaatlused, seminarid ja töötoad, kogemuste ja metoodikate vahetamine. Ettekanded avaldatakse projekti veebilehel. | |
Tulemused | Iga partnerkool kaardistab hetkeolukorra düsleksiast tingitud õpiraskuste osas. Partnerkoolid koostavad materjale võimalikult varajaseks sekkumiseks lugemis- ja/või kirjutamisprobleemi ilmnemisel. Töötatakse välja last abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldavad düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagavad tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus. Partnerkoolide metoodilised käsitlused salvestatakse, mis võimaldavad nende taasesitamist ning kohandamist vastavalt partnerkoolide eripäradele. Kokkuvõte projekti tegevustest avaldatakse e- twinningis, kooli kodulehel ning projekti veebilehel, kus kirjeldatakse lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste õppetöös esinevaid sarnasusi ja keelespetsiifilisi probleeme. | |
Maksumus | 10 600 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 10 600 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Archimedes SA | |
Millise programmi / meetme raames | ERASMUS+ KA2 | |
Juhtpartner | Kalecik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü | |
Partnerid | ||
Juht | Meelika Maila | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2014 - 01.10.2016 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Finantseerija lükkas tagasi |