Asi: Are We More Similar or Different 2014-2016

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-14-0021
Menetlev üksus: Tartu Raatuse Kool
Vastutav töötaja: Rene Leiner
Teised töötajad: Liia Guthan
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Are We More Similar or Different 2014-2016
Registreeritud: 17.02.2014

Projekt






Lühikokkuvõte


Tegemist on 8-12-aastaste õpilastele ja algklasside õpetajatele mõeldud mobiilsusprojektiga, kus osalevad 6 erinevat kooli Taanist, Rootsist, Soomest, Lätist, Leedust ja Eestist. Projekti koordineerib Tartu Raatuse Kool, kellele positiivse otsuse tegemisel laekub ka kogu projekti eelarve ning kellel lasub ka aruandekohustus.

On selge, et kõikide projektipartnerite üks ühisosa on Läänemeri, kuid kindlasti on meil palju erinevusi ning nende osas me soovimegi, et õpilased nende teemadega tegeleksid. Projektinädalate temaatika üks osa on riikide vahel jaotatud järgnevalt:

Läti - rahvuslik käsitöö
Soome - rahvustoidud
Taani - tüüpiline koolipäev (koolisüsteem antud riikides)
Rootsi - loodus
Eesti - sportmängud
Leedu - kunst, loovus, rahvatantsud, - laulud ja -mängud

Nii näiteks tutvustavad Soomes iga riigi õpilased teistele oma rahvuslikke toite, Leedus on aga teemadeks laulud-tantsud-mängud jne. Eesmärk on neid õpetada ka teistele. Lähte-eesmärgiks on olnud ka see, et õpilased tutvustavad teistele omal maal tuntud kaasaegseid tuntud sportlasi, popartiste, vaba aja veetmise võimalusi, võrdleksid kõikide partnerriikide ilmastikku jne. Kõikides meie riikides on olemas inimesed, kelle juured on erinevates kultuurides. Kindlasti on teemaks ka nende kaasamine ning kogu temaatika, mis puudutab multikultuursust ja sellega toimetulekut kaasaja ühiskonnas. Plaanis on ka see, et õpilased valmistavad esitlusi kohalike traditsioonide ja rahvuslike festivalide, tähtpäevade vms kohta.

Mobiilsusnädalate jooksul planeeritakse igas riigis vastuvõtva kooli poolt näidata lastele erinevaid õppemeetodeid ning seejärel arutleda koos nendega, milline neile kõige rohkem meeldis ja sobis ehk millise osas nägid nad suurimat õppimise tulemuslikkust. Selle käigus õpivad ka õpetajad erinevaid meetodeid hindama ja tulevikus ka kasutusele võtma.

Seega on iga mobiilsuse raames üks peateema ja rida ala-teemasid, mille üle otsustab peamiselt korraldav kool, kuid mis kindlasti räägitakse ennem läbi kõikide osapooltega. Samuti on kindlasti rida läbivaid ülesandeid-teemasid, mis korduvad mobiilsusest mobiilsusesse, et rohkemad lapsed saaksid osa nii koolide kui riikide tutvustuste ettevalmistamisest jms. Kindlasti on läbivalt kavas nii suhtlus- kui sportmängud, kultuuriprogramm, tunnikülastused, integreeritud tunnid, külalisõpetajate tunnid, erinevad tegevused ja sotsiaalseid oskusi arendavad vestlused meie kultuuride, koolide ja riikide erinevustest ja sarnasustest..

Õpetajatele toimuvad praktilised töötoad järgnevatel teemadel:
1. Kujundav hindamine
2. Üldpädevused
3. Andekad lapsed
4. Aktiivõppe meetodid

Vt ka ingliskeelset kokkuvõttet.


Eesmärgid


Viia läbi kuus mobiilsust ning saavutada tulemuste lahtris kirjeldatud tulemused


Tegevused


Mobiilsused on planeeritud järgnevalt:
September 2014 - Läti
Veebruar 2015 - Soome
Juuni 2015 - Taani
September 2015 - Rootsi
Jaanuar 2015 - Eesti
Aprill 2016 - Leedu
Tegevusi on kirjeldatud ka ülal olevas projekti kokkuvõttes


Tulemused


Loodetavad tulemused (nii pikas- kui lühikeses perspektiivis)

Projekti eesmärgiks on omada positiivset mõju järgnevatele õpilaste isiklikele omaduste arengule:

- eneseareng
- enesekindlus ja avatus
- eneseusaldus
- võõrkeeleoskus ja õpimotivatsioon
- interkulturaalsed ja sotsiaalsed oskused
- IKT alased oskused
- loovus
- teadmised projektis osalevate Läänemere riikide ja rahvaste kultuuridest (rahvuslikest toitudest, mängudest, tantsudest, lauludest ja kõigest muust, mis kultuuri osaks), nende sarnasustest ja erinevustest
- esinemisoskused
- uudishimu
- abivalmidus
- iseõppimise võime
- paindlikkus ja tolerantsus teistest kultuuridest pärit inimeste suhtes
- vastutustunne
- kohanemisvõime
- initsiatiivikus ja algatusvõime

Õpetajate ja koolide jaoks on oodatavad tulemused järgmised:

- õpetajate professionaalsete oskuste ja õpetamise kvaliteedi areng
- parimate praktikate ning erinevate õpetamise meetodite jagamine ja võrdlemine
- õpetajad julgevad rohkem teha erinevaid projekte ning rakendada uusi õppemeetodeid, mis soodustavad õpilaste õpimotivatsiooni tõusu
- on tutvutud ja võrreldud erinevaid koolikeskkondi ja haridussüsteeme
- osalevate koolide vahel on loodud head ja tugevad suhted, mis on aluseks järgnevale koostööle
- paranenud on õpetajate võõrkeeleoskus, sotsiaalsed oskused ja julgus välispartneritega suhtlemisel


Maksumus


67 380 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


67 380 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Swedish Council for Higher Education (UHR)
Box 45093, 104 30 Stockholm

Millise programmi / meetme raames


Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior

Juhtpartner


Tartu Raatuse Kool

Partnerid


Frejlev Skole (DK)
Hogsater school (SE)
Skujene Primary School (LV-PSK)
Liminganlahti comprehensive school (FI)
Kaunas Versvu Secondary School (LT)

Juht


Rene Leiner

Algus- ja lõpptähtaeg


01.08.2014 - 31.08.2016

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord