Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-14-0021 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Liia Guthan |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Are We More Similar or Different 2014-2016 |
Registreeritud: | 17.02.2014 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Tegemist on 8-12-aastaste õpilastele ja algklasside õpetajatele mõeldud mobiilsusprojektiga, kus osalevad 6 erinevat kooli Taanist, Rootsist, Soomest, Lätist, Leedust ja Eestist. Projekti koordineerib Tartu Raatuse Kool, kellele positiivse otsuse tegemisel laekub ka kogu projekti eelarve ning kellel lasub ka aruandekohustus. On selge, et kõikide projektipartnerite üks ühisosa on Läänemeri, kuid kindlasti on meil palju erinevusi ning nende osas me soovimegi, et õpilased nende teemadega tegeleksid. Projektinädalate temaatika üks osa on riikide vahel jaotatud järgnevalt: Läti - rahvuslik käsitöö Soome - rahvustoidud Taani - tüüpiline koolipäev (koolisüsteem antud riikides) Rootsi - loodus Eesti - sportmängud Leedu - kunst, loovus, rahvatantsud, - laulud ja -mängud Nii näiteks tutvustavad Soomes iga riigi õpilased teistele oma rahvuslikke toite, Leedus on aga teemadeks laulud-tantsud-mängud jne. Eesmärk on neid õpetada ka teistele. Lähte-eesmärgiks on olnud ka see, et õpilased tutvustavad teistele omal maal tuntud kaasaegseid tuntud sportlasi, popartiste, vaba aja veetmise võimalusi, võrdleksid kõikide partnerriikide ilmastikku jne. Kõikides meie riikides on olemas inimesed, kelle juured on erinevates kultuurides. Kindlasti on teemaks ka nende kaasamine ning kogu temaatika, mis puudutab multikultuursust ja sellega toimetulekut kaasaja ühiskonnas. Plaanis on ka see, et õpilased valmistavad esitlusi kohalike traditsioonide ja rahvuslike festivalide, tähtpäevade vms kohta. Mobiilsusnädalate jooksul planeeritakse igas riigis vastuvõtva kooli poolt näidata lastele erinevaid õppemeetodeid ning seejärel arutleda koos nendega, milline neile kõige rohkem meeldis ja sobis ehk millise osas nägid nad suurimat õppimise tulemuslikkust. Selle käigus õpivad ka õpetajad erinevaid meetodeid hindama ja tulevikus ka kasutusele võtma. Seega on iga mobiilsuse raames üks peateema ja rida ala-teemasid, mille üle otsustab peamiselt korraldav kool, kuid mis kindlasti räägitakse ennem läbi kõikide osapooltega. Samuti on kindlasti rida läbivaid ülesandeid-teemasid, mis korduvad mobiilsusest mobiilsusesse, et rohkemad lapsed saaksid osa nii koolide kui riikide tutvustuste ettevalmistamisest jms. Kindlasti on läbivalt kavas nii suhtlus- kui sportmängud, kultuuriprogramm, tunnikülastused, integreeritud tunnid, külalisõpetajate tunnid, erinevad tegevused ja sotsiaalseid oskusi arendavad vestlused meie kultuuride, koolide ja riikide erinevustest ja sarnasustest.. Õpetajatele toimuvad praktilised töötoad järgnevatel teemadel: 1. Kujundav hindamine 2. Üldpädevused 3. Andekad lapsed 4. Aktiivõppe meetodid Vt ka ingliskeelset kokkuvõttet. | |
Eesmärgid | Viia läbi kuus mobiilsust ning saavutada tulemuste lahtris kirjeldatud tulemused | |
Tegevused | Mobiilsused on planeeritud järgnevalt: September 2014 - Läti Veebruar 2015 - Soome Juuni 2015 - Taani September 2015 - Rootsi Jaanuar 2015 - Eesti Aprill 2016 - Leedu Tegevusi on kirjeldatud ka ülal olevas projekti kokkuvõttes | |
Tulemused | Loodetavad tulemused (nii pikas- kui lühikeses perspektiivis) Projekti eesmärgiks on omada positiivset mõju järgnevatele õpilaste isiklikele omaduste arengule: - eneseareng - enesekindlus ja avatus - eneseusaldus - võõrkeeleoskus ja õpimotivatsioon - interkulturaalsed ja sotsiaalsed oskused - IKT alased oskused - loovus - teadmised projektis osalevate Läänemere riikide ja rahvaste kultuuridest (rahvuslikest toitudest, mängudest, tantsudest, lauludest ja kõigest muust, mis kultuuri osaks), nende sarnasustest ja erinevustest - esinemisoskused - uudishimu - abivalmidus - iseõppimise võime - paindlikkus ja tolerantsus teistest kultuuridest pärit inimeste suhtes - vastutustunne - kohanemisvõime - initsiatiivikus ja algatusvõime Õpetajate ja koolide jaoks on oodatavad tulemused järgmised: - õpetajate professionaalsete oskuste ja õpetamise kvaliteedi areng - parimate praktikate ning erinevate õpetamise meetodite jagamine ja võrdlemine - õpetajad julgevad rohkem teha erinevaid projekte ning rakendada uusi õppemeetodeid, mis soodustavad õpilaste õpimotivatsiooni tõusu - on tutvutud ja võrreldud erinevaid koolikeskkondi ja haridussüsteeme - osalevate koolide vahel on loodud head ja tugevad suhted, mis on aluseks järgnevale koostööle - paranenud on õpetajate võõrkeeleoskus, sotsiaalsed oskused ja julgus välispartneritega suhtlemisel | |
Maksumus | 67 380 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 67 380 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Swedish Council for Higher Education (UHR) Box 45093, 104 30 Stockholm | |
Millise programmi / meetme raames | Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior | |
Juhtpartner | Tartu Raatuse Kool | |
Partnerid | Frejlev Skole (DK) Hogsater school (SE) Skujene Primary School (LV-PSK) Liminganlahti comprehensive school (FI) Kaunas Versvu Secondary School (LT) | |
Juht | Rene Leiner | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.08.2014 - 31.08.2016 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |