Projekt |
|
|
|
|
|
Lühikokkuvõte |
|
Idapoolse ringtee, mille kogupikkuseks on 11,8 km, ehitamine on kavandatud neljas etapis:
I etapp: Võru tn sõlme ehitus;
II etapp: Turu ja Lammi tänavate vahelise teelõigu ehitus;
III etapp Lammi tee ja Viira tee vahelise lõigu ehitus;
IV etapp Viira tee ja Jõhvi-Tartu maantee vahelise teelõigu ehitus.
Kogu objektile on koostatud tulu-kulu- ja finantsanalüüs, teostatud keskkonnamõjude uuring ning rahastamistaotlus Ramboll Eesti AS poolt.
Tartu idapoolne ringtee ehitatakse linnasiseseks ringmagistraaliks, mis ühendab põhimaanteid ja mille funktsiooniks on põhitänav projektkiirusega 80 km/h. Vastavalt eelprojektile on ringtee Võru ja Turu tänavate vaheline teelõik plaanis ehitada nelja sõidurajaga, ülejäänud osas kahe sõidurajaga põhitänavaks, eritasapinnaliste liiklussõlmedega, juurdepääsutänavatega, kergliikusteede ja sildade/tunnelitega, sillaga üle Emajõe. Liiklusohutuse ja keskkonnatingimuste parandamiseks rakendatakse erinevaid abinõusid.
|
Eesmärgid |
|
Tartu idapoolse ringtee projekti peamiseks eesmärgiks on ligipääsetavuse ja liiklusohutuse parandamine.
Alleesmärgid:
1. Vähendada Tartu kesklinna liikluskoormust ja parandada keskkonnaolukorda.
2. Parandada juurdepääsu Tartule kui Kagu-Eesti arengukeskusele.
3. Siduda Tartu äärealad ja võtta kasutusele endise Raadi lennuvälja ümbruse jäätmaad.
|
Tegevused |
|
I etapi, Võru liiklussõlme, ehitus hõlmab 1 km pikkuse 2+2 sõidurajaga teelõiku. Ehitatakse välja liiklussõlm koos rampide ja viaduktidega üle Võru tänava, juurdepääsutänavad, Jalaka tänava riste, 2 kergliiklustee tunnelit, tänavavalgustus ja sademevee äravoolusüsteemid. Kuna Maanteeameti korraldada on läänepoolse ringtee projekteerimis- ja ehitushange, siis ida- ja läänepoolse ringtee projekterimis-ehitamishange teostatakse koostöös Maanteeametiga.
Tartu Linnavolikogu 18.03.2010. a otsusega nr 58 anti luba osaleda projektis I etapi ulatuses. I etapi hinnanguline ehitusmaksumus on 120 miljonit krooni, linna osa oleks 18 miljonit krooni
II etappi kuuluvad ehitustööd Turu tänavast Lammi teeni (4,8 km) koos 400 m pikkuse ringtee silla ja 3 viadukti ehitusega. Kuni Turu tn sõlmeni ehitatakse 2+2 sõidurajaga teelõik, sealt edasi kahe sõidurajaga teelõik. Lõigule ehitatakse Turu ja Lammi tänavatele eritasandilised liiklussõlmed koos viadukti, rampide ja ringristmikega, Ihaste tee ristesild, Tähe tänava kergliiklussild, juurdepääsutänavad, kergliiklusteed, 2 kergliiklustunnelit, tänavavalgustus, sademevee ärajuhtimise süsteem ja müratõkked. Tööde orienteeruv maksumus on 310 miljonit krooni.
III etapi ehitustööd algavad Lammi teelt ja lõpevad Viira teega. Lõigu pikkus on 1,7 km. Teelõigu ehitus hõlmab kahe sõidurajaga teelõigu ehitust, Räpina mnt eritasapinnalist liiklussõlme koos viaduktide ja rampidega, juurdepääsutänavaid, kergliiklusteed koos kergliiklustunneliga, tänavavalgustust ja sademevee ärajuhtimise torustikku ning müratõkkeid. Tööde orienteeruv maksumus on 150 miljonit krooni.
IV etapp algab Viira teest kuni E264 (Jõhvi-Tartu mnt vaheline teelõik). Lõigu pikkus oin 4,3 km ja orienteeruv maksumus 100 miljonit krooni. Ehitatakse uus tänavalõik läbi Raadi lennuvälja territooriumi, sh kahe sõidrajaga teelõik, Viira tee ringristmik, kergliiklusteed, Viira tee kergliiklustee sild, 3 kergliiklustee tunnelit, tänavavalgustus ja sademevee ärajuhtimise torustik.
|
Tulemused |
|
Projekti tulemusena ehitatakse kokku välja 2,2 km 4-sõidurajaga põhitänavat, 10,1 km 2 sõidurajaga põhitänavat, ühendusteid ja juurdepääsutänavaid 16,4 km, 18 km kergliiklusteid, 4 eritasapinnalist ristmikku, 7 viadukti, 400 m sild üle Emajõe, 3 kergliiklustee silda, 8 kergliiklustee tunnelit, 5002 m müratõkkeid.
|
Maksumus |
|
687 647 000 EEK |
Tartu kohustused |
|
103 147 000 EEK |
Toetus |
|
584 500 000 EEK |
Kellele taotlus esitatakse |
|
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium |
Millise programmi / meetme raames |
|
Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava |
Juhtpartner |
|
Tartu linn |
Partnerid |
|
|
Juht |
|
Andres Pool |
Algus- ja lõpptähtaeg |
|
01.01.2011 - 31.12.2014 |
Osakond |
|
LMO |
Projekti kodulehekülg |
|
|
Projekti lõpetamise põhjus |
|
Edukalt lõpetatud |