Asi: Kolmikliit

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-07-0082
Menetlev üksus: Tartu Annelinna Gümnaasium
Vastutav töötaja: Katrin Mugra
Sari: 19-3 Kirjavahetus välisprojektidega seotud küsimustes (sh garantiikirjad)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Kolmikliit
Registreeritud: 07.02.2007

Projekt






Lühikokkuvõte


Käesoleva projekti eesmärk on elavdada hilise keelekümbluse koolide vahelise koostöövõrgustiku tegevust.
Projekti sihtrühmaks on Tartu Annelinna Gümnaasiumi, Narva Joala Kooli ja Tallinna Humanitaargümnaasiumi 7. keelekümblusklasside õpilased (kokku ca 100 õpilast) ja õpetajad (kokku ca 15 õpetajat).
Tegevused
Projekti raames on kavas korraldada seeria kultuuri- ja spordiüritusi Tartu, Narva ja Tallinna kolme hilise keelekümbluse klassi õpilastele. Iga kool korraldab ühe kodulinna-teemalise päeva oma ja partnerkoolide õpilastele ja õpetajatele. Päeva jooksul toimuvad järgmised üritused: kooli ja keelekümblusklasside tutvustus, õpilasvõistlus ja õpetajate seminar, linnaekskursioon ja ühe spordi- või kultuuriasutuse külastus.
Aeg
Projekt on kavandatud õppeaasta 2005/06 I – III õppeveerandile: igal veerandil ühe linna päev.
Mõju, tulemus
Projekti mõjul tihenevad juba algatatud kontaktid kolme keelekümbluskooli õpilaste ja õpetajate vahel; õpilastel on võimalus suhelda eakaaslastega teistest linnadest, külastada Eesti linnu ja võrrelda oma oskusi ja teadmisi teiste koolide õpilastega; õpetajad saavad vahetada hilise keelekümbluse programmi juurutamise kogemusi. Projekti tegevused innustavad õpilasi jätkama õpinguid eesti eeles


Eesmärgid


Riiklikus integratsiooniprogrammis rõhutatakse vajadust võtta muukeelses koolis kasutusele erinevaid keeleõppemalle, sh keelekümbluse erinevaid vorme. (6.1.1.2.2. Arendada välja ja võtta kasutusse erinevad keeleõppemallid, arvestades nende kokkusobivust: keelekümblus-programmi väljatöötamine ja rakendamine; koolikorralduslike meetmete mitmekesistamine.)
Käesolevas projektis osalevast kolmest koolist kaks on viimase 10 aasta jooksul edukalt rakendanud keelekümblusprogrammi. Käesoleval ajal, kui keelekümblusprogramm on levimas paljudesse vene ja eesti õppekeelega koolidesse, on tarvis toetada koolidevahelise võrgustiku teket, et lühema-ajalise keelekümbluskogemusega koolid saaks suhelda koolidega, millel on keelekümblusõppekava arenduses rohkem kogemusi. Suhtlust vajavad ka programmi varem alustanud koolid, sest mõttevahetusest eri piirkondade koolide vahel ja vastastikku õpikeskkondadega tutvumisest saadud uued ideed aitavad iga kooli keelekümblusprogrammi rikastada.
Keelekümblusõpe eeldab sihipärast ja laiaulatuslikku seostatust õppekavaliste ja õppekavaväliste tegevuste vahel. Õpilaste klassi- ja koolivälise suhtlusruumi laiendamine aitab tõsta nende kommunikatiivset ja ühiskonnapädevust. Keelekümblusklasside õpilaste arvamusuuringu tulemustest segus, et üheks tugevamaks keelekümblusklassis õppimise motivaatoriks on klassi- ja koolivälistes üritustes osalemise võimalus. Õpilased väitsid, et see korvab nende pingutusi kõige rohkem. Seega usume, et koolidevaheliste ühisürituste korraldamine aitab propageerida keelekümblust kui õppevormi ning toimib õpilastele ka tasustusena.

Käesoleva projekti pikaajalised sihid on:
- toetada keelekümbluskoolide vahelise koostöövõrgustiku arengut;
tõsta vene õpilaste integratsioonivõimet ja õpiotivatsiooni


Tegevused


Õpilas- ja õpetajate üritused
Kolmiküritus kolme kooli keelekümblusklasside õpilastele:
Õppeaasta 2005/06 I veerand - koolide kohtumine Tartu Annelinna Gümnaasiumis;
II veerand – koolide kohtumine Narva Joala Koolis;
III veerand – koolide kohtumine Tallinna Humanitaargümnaasiumis.
Kõigi kolme ürituse formaat on järgmine:
- kestus – 1 päev;
- üritusel osalevate õpilaste arv – 100;
- üritusel osalevate õpetajate arv – 15;
- üritusel osaleb vähemalt üks kooli juhtkonna liige;
Päeva jooksul toimuvad järgmised tegevused:
- külalisi vastuvõtva kooli ja keelekümblusprogrammi tutvustus;
- külaliste tutvustus (varem kokkulepitud vormis);
- õpilaste võistlus (varem kokkulepitud teemal ja vormis);
- õpetajate seminar (juhib vastuvõttev kool, teema varem kokku lepitud);
- linnaekskursioon;
- ühe spordi- või kultuuriasutuse külastamine (Tartus veekeskus Aura, Narvas jäähall, Tallinnas Roca-al Mare Vabaõhumuuseum vms).
Kõik päeva jooksul toimuvad üritused toimuvad eesti keeles.
Üritustevahelisel perioodil toimub suhtlus õpilaste ja õpetajate vahel telesilla kaudu. (NB! Selline traditsioon toimib juba praegu Narva Joala ja Tartu Annelinna koolide vahel.)

Ettevalmistavad ja kokkuvõtvad tegevused
Kolme kooli juhtkonna liikmete ja õpetajate kohtumine septembris Tartus eelseisvate ürituste ajakava ja temaatilise plaani koostamiseks.
Kolme kooli juhtkonna liikmete ja õpetajate kohtumine märtsis Narvas või Tallinnas kolmikürituse analüüsiks, kokkuvõtete tegemiseks ja tulevikuplaanide koostamiseks.


Tulemused


Projekti mõjul tihenevad juba algatatud kontaktid kolme keelekümbluskooli õpilaste ja õpetajate vahel; õpilastel on võimalus suhelda eakaaslastega teistest linnadest, külastada Eesti linnu ja võrrelda oma oskusi ja teadmisi teiste koolide õpilastega; õpetajad saavad vahetada hilise keelekümbluse programmi juurutamise kogemusi. Projekti tegevused innustavad õpilasi jätkama õpinguid eesti eeles


Maksumus


51 874 kr

Tartu kohustused


11 874 kr

Toetus


40 000 kr

Kellele taotlus esitatakse


Mitteeestlaste Integratsiooni Sihtasutus

Millise programmi / meetme raames


Avalik konkurss

Juhtpartner


Tartu Annelinna Gümnaasium

Partnerid


Narva Joala Kool
Tallinna Humanitaargümnaasium

Juht


Anatoli Dorkin

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2005 - 01.04.2006

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord