Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-07-0082 |
Menetlev üksus: | Tartu Annelinna Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Katrin Mugra |
Sari: | 19-3 Kirjavahetus välisprojektidega seotud küsimustes (sh garantiikirjad) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Kolmikliit |
Registreeritud: | 07.02.2007 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Käesoleva projekti eesmärk on elavdada hilise keelekümbluse koolide vahelise koostöövõrgustiku tegevust. Projekti sihtrühmaks on Tartu Annelinna Gümnaasiumi, Narva Joala Kooli ja Tallinna Humanitaargümnaasiumi 7. keelekümblusklasside õpilased (kokku ca 100 õpilast) ja õpetajad (kokku ca 15 õpetajat). Tegevused Projekti raames on kavas korraldada seeria kultuuri- ja spordiüritusi Tartu, Narva ja Tallinna kolme hilise keelekümbluse klassi õpilastele. Iga kool korraldab ühe kodulinna-teemalise päeva oma ja partnerkoolide õpilastele ja õpetajatele. Päeva jooksul toimuvad järgmised üritused: kooli ja keelekümblusklasside tutvustus, õpilasvõistlus ja õpetajate seminar, linnaekskursioon ja ühe spordi- või kultuuriasutuse külastus. Aeg Projekt on kavandatud õppeaasta 2005/06 I – III õppeveerandile: igal veerandil ühe linna päev. Mõju, tulemus Projekti mõjul tihenevad juba algatatud kontaktid kolme keelekümbluskooli õpilaste ja õpetajate vahel; õpilastel on võimalus suhelda eakaaslastega teistest linnadest, külastada Eesti linnu ja võrrelda oma oskusi ja teadmisi teiste koolide õpilastega; õpetajad saavad vahetada hilise keelekümbluse programmi juurutamise kogemusi. Projekti tegevused innustavad õpilasi jätkama õpinguid eesti eeles | |
Eesmärgid | Riiklikus integratsiooniprogrammis rõhutatakse vajadust võtta muukeelses koolis kasutusele erinevaid keeleõppemalle, sh keelekümbluse erinevaid vorme. (6.1.1.2.2. Arendada välja ja võtta kasutusse erinevad keeleõppemallid, arvestades nende kokkusobivust: keelekümblus-programmi väljatöötamine ja rakendamine; koolikorralduslike meetmete mitmekesistamine.) Käesolevas projektis osalevast kolmest koolist kaks on viimase 10 aasta jooksul edukalt rakendanud keelekümblusprogrammi. Käesoleval ajal, kui keelekümblusprogramm on levimas paljudesse vene ja eesti õppekeelega koolidesse, on tarvis toetada koolidevahelise võrgustiku teket, et lühema-ajalise keelekümbluskogemusega koolid saaks suhelda koolidega, millel on keelekümblusõppekava arenduses rohkem kogemusi. Suhtlust vajavad ka programmi varem alustanud koolid, sest mõttevahetusest eri piirkondade koolide vahel ja vastastikku õpikeskkondadega tutvumisest saadud uued ideed aitavad iga kooli keelekümblusprogrammi rikastada. Keelekümblusõpe eeldab sihipärast ja laiaulatuslikku seostatust õppekavaliste ja õppekavaväliste tegevuste vahel. Õpilaste klassi- ja koolivälise suhtlusruumi laiendamine aitab tõsta nende kommunikatiivset ja ühiskonnapädevust. Keelekümblusklasside õpilaste arvamusuuringu tulemustest segus, et üheks tugevamaks keelekümblusklassis õppimise motivaatoriks on klassi- ja koolivälistes üritustes osalemise võimalus. Õpilased väitsid, et see korvab nende pingutusi kõige rohkem. Seega usume, et koolidevaheliste ühisürituste korraldamine aitab propageerida keelekümblust kui õppevormi ning toimib õpilastele ka tasustusena. Käesoleva projekti pikaajalised sihid on: - toetada keelekümbluskoolide vahelise koostöövõrgustiku arengut; tõsta vene õpilaste integratsioonivõimet ja õpiotivatsiooni | |
Tegevused | Õpilas- ja õpetajate üritused Kolmiküritus kolme kooli keelekümblusklasside õpilastele: Õppeaasta 2005/06 I veerand - koolide kohtumine Tartu Annelinna Gümnaasiumis; II veerand – koolide kohtumine Narva Joala Koolis; III veerand – koolide kohtumine Tallinna Humanitaargümnaasiumis. Kõigi kolme ürituse formaat on järgmine: - kestus – 1 päev; - üritusel osalevate õpilaste arv – 100; - üritusel osalevate õpetajate arv – 15; - üritusel osaleb vähemalt üks kooli juhtkonna liige; Päeva jooksul toimuvad järgmised tegevused: - külalisi vastuvõtva kooli ja keelekümblusprogrammi tutvustus; - külaliste tutvustus (varem kokkulepitud vormis); - õpilaste võistlus (varem kokkulepitud teemal ja vormis); - õpetajate seminar (juhib vastuvõttev kool, teema varem kokku lepitud); - linnaekskursioon; - ühe spordi- või kultuuriasutuse külastamine (Tartus veekeskus Aura, Narvas jäähall, Tallinnas Roca-al Mare Vabaõhumuuseum vms). Kõik päeva jooksul toimuvad üritused toimuvad eesti keeles. Üritustevahelisel perioodil toimub suhtlus õpilaste ja õpetajate vahel telesilla kaudu. (NB! Selline traditsioon toimib juba praegu Narva Joala ja Tartu Annelinna koolide vahel.) Ettevalmistavad ja kokkuvõtvad tegevused Kolme kooli juhtkonna liikmete ja õpetajate kohtumine septembris Tartus eelseisvate ürituste ajakava ja temaatilise plaani koostamiseks. Kolme kooli juhtkonna liikmete ja õpetajate kohtumine märtsis Narvas või Tallinnas kolmikürituse analüüsiks, kokkuvõtete tegemiseks ja tulevikuplaanide koostamiseks. | |
Tulemused | Projekti mõjul tihenevad juba algatatud kontaktid kolme keelekümbluskooli õpilaste ja õpetajate vahel; õpilastel on võimalus suhelda eakaaslastega teistest linnadest, külastada Eesti linnu ja võrrelda oma oskusi ja teadmisi teiste koolide õpilastega; õpetajad saavad vahetada hilise keelekümbluse programmi juurutamise kogemusi. Projekti tegevused innustavad õpilasi jätkama õpinguid eesti eeles | |
Maksumus | 51 874 kr | |
Tartu kohustused | 11 874 kr | |
Toetus | 40 000 kr | |
Kellele taotlus esitatakse | Mitteeestlaste Integratsiooni Sihtasutus | |
Millise programmi / meetme raames | Avalik konkurss | |
Juhtpartner | Tartu Annelinna Gümnaasium | |
Partnerid | Narva Joala Kool Tallinna Humanitaargümnaasium | |
Juht | Anatoli Dorkin | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2005 - 01.04.2006 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |