Asi: Euroopa taimestik/ ökosüsteemid

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-07-0043
Menetlev üksus: Tartu Raatuse Kool
Vastutav töötaja: Õilme Saks
Tähtaeg: 24.02.2007
Sari: 19-3 Kirjavahetus välisprojektidega seotud küsimustes (sh garantiikirjad)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Euroopa taimestik/ ökosüsteemid
Registreeritud: 25.01.2007

Projekt






Lühikokkuvõte


Ökosüsteemide tundmaõppimiseks tehti õppekäike loodusesse nii Eestis kui ka projektikohtumistel Soomes, Poolas, Saksamaal ja Kreekas.
Õppekäikudel ja matkadel õpiti looduses käituma, loodusvaatlusi tegema, loodusesse säästvalt suhtuma; omandati praktilisi töövõtteid: nt taimede määramist, nende herbariseerimist, taimeruutude analüüsimist ja taimede kasvukohtade võrdlemist; koostati uurimistöid.
Õpiti tundma taimede kasutusvõimalusi: ravimiks, värvimiseks, õhupuhtuse määramiseks (samblikud), seente kasutamist nii värvimiseks kui ka paberi tegemiseks.
Toimusid kohtumised loodusteadlastega – samblike uurija dr Tiina Randlasega; Poolas Tatrate Rahvuspargi töötajatega; külastati Tallinna Loodusmuuseumi, Tartu, Wroclawi, Oulu ja Bonni botaanikaaedu, Wroclawi loomaaeda, Ateena National Garden´it; Arheoloogiamuuseumi, ja Akropolist; Kölni Šokolaadimuuseumi, Maastrichti linnaparki.
Tutvuti partnerite koolidega, osaleti õppetöös, töötubades ( taimedega, seentega ja samblikega värvimine, taimede ja samblike määramine, taimevaiba valmistamine), vahetati kogemusi.
Projektikohtumistel erinevate partnerite juures Soomes, Poolas, Kreekas ja Saksamaal tutvuti kohaliku kultuuriga – kommete, tavade ja elu-oluga. Suhtlemisel kasutasime koolis õpitud võõrkeeli – saksa ja inglise keelt, aga põnev oli tutvuda ka nende keeltega, mida koolis ei ole õpitud – nt poola, soome ja kreeka keelega.


Eesmärgid


Projekti eesmärgiks on arendada koostööd erinevatest Euroopa riikidest pärinevate õpilaste ja õpetajate vahel, aga ka koostööd erinevate õppeainete õpetajate vahel.


Tegevused


1) Sügisene õppepäev Alam - Pedja looduskaitsealal
2) Uurimistööd samblike kohta
3) Loeng samblikest (dr Tiina Randlane) ja tutvumine samblike herbaariumiga Tartu botaanikaaias
4) Kevad Raadi pargis - loodusalane õppepäev, rühmatööd - samblike loendamine, põhirühmade määramine, vaatlused, video tegemine
5) Ökosüsteemide ja samblike uurimine okasmetsas (Taevaskojas) ja rabas (Meenikunno)
6) Sagadi looduskooli ja metsamuuseumi külastamine, matk Oandu loodusrajal, samblike uurimine, loendamine
7) Tallinna loodusmuuseumi külastamine
8) Loodusfotode näituse korraldamine
9) Kevadine õppepäev Alam-Pedja looduskaitsealal taimeruutudes taimede loendamine, samblike põhirühmade määramine, sookoosluste ja vee-elustike tundmaõppimine, loodusfotode tegemine
10) Tartus toimunud projektitegevused Aacheni õpilastega
11) Tartus toimunud projektitegevused Kreeka õpilastega
12) Miliesis (Kreeka) õpetajate projektikoosolek
13) Wroclawis (Poola) koolijuhi õppelähetus


Tulemused


1) Infometerjalide matt projektitegevustest
2) Plakatid / posterid leitud taimedest
3) Näitused õpilaste tehtud loodusfotodest
4) Õppematejalid (töölehed välitöödeks, vaatluste läbiviimiseks, samblikekogu)
5) Videofilm "Kevad Raadi pargis"
6) Paranes arvuti kasutamise ja fotografeerimisoskus
7) Õpiti meeskonnatööd; suhtlemist erinevast rahvusest inimestega
8) Paranes võõrkeelteoskus
9) Kasvas õpilaste motivatsioon õppida tundma loodust, teisi (Euroopa) maid ja rahvaid.
10) Valmisid herbaariumid, taimeplakatid, taimevaip
11) Taimedega värvimise näidised


Maksumus


140 243 kr

Tartu kohustused


0 kr

Toetus


140 243 kr

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes, Socrates Eesti büroo

Millise programmi / meetme raames


SOCRATES Comenius 1 - koolide koostöö

Juhtpartner


Kaiser-Karls-Gymnasium

Partnerid


Gymnasium Milies Magnesia (Kreeka)
Paltamon Yläste (Soome)
VII Liceum Ogolnoksztalcace (Poola)
Tartu Raatuse Gümnaasium (Eesti)

Juht


Inge Kangor

Algus- ja lõpptähtaeg


01.08.2005 - 31.07.2006

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord