Korraldus: Seisukoha võtmine Kaunase pst 68b ja Annemõisa tn 1a kruntide ning lähiala detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Seisukoha võtmine Kaunase pst 68b ja Annemõisa tn 1a kruntide ning lähiala detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Reg. number: 949
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 11.09.2018
Jõustumise kp: 11.09.2018
Eelnõu: Seisukoha võtmine Kaunase pst 68b ja Annemõisa tn 1a kruntide ning lähiala detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Failid: LVK2018091100949.bdoc ( 118 kb )





Lisa
Tartu Linnavalitsuse 11.09.2018. a
korralduse nr 949 juurde
14. augustil 2018. a Kaksikvara OÜ poolt esitatud vastuväited ja ettepanekud.Tartu Linnavalitsuse seisukohad
1) Hoonete maht. Planeeringust puudub põhjendus, milliseid spordihallide parameetreid arvestades on vajalik nii kõrgete ca 25m kõrguste ja seejuures 22 000m2 suuruste hoonete rajamine ning kuidas see sobib ümbritsevate hoonete mahtudega. Palume planeeringusse lisada täiendus ning antud asukohta planeeritud mahu sobivuse analüüs.Arvestada.
Seletuskirja lisatakse järgmine selgitus: Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on ala juhtfunktsioon kultuuri- ja spordiasutuste; kooli; puhke-, spordi- ja kultuurirajatiste maa-ala.
Spordikompleks planeeritakse piirkonda, mida ümbritsevad koolieelsed lasteasutused, koolid jt ühiskondlikud hooned, mis on oma olemuselt suuremõõtmelised ja toetavad planeeringulist lahendust.
Tulenevalt ümbritsevast keskkonnast, sh võimalikust kasutajaskonnast, on planeeringuga antud võimalus täismõõtmetega jalgpalli sisehalli ja muude spordiväljakute rajamiseks. Väljaku mõõtmed on antud lähtudes staadionite standardist ning soovist tagada jalgpalli mängimine aastaringselt, sh korraldada võistluseid, mis eeldavad ka soojendusväljakute olemasolu. Sisehalli kavandamisel tuleb ette näha ruumivajadus sportlaste ohutuse tagamiseks (väljaku ja seina vaheline kaugus), pealtvaatajate ala, ruumid inventari hoidmiseks, treenerite ruumid, riietusruumid jm vajalik.

Selgitame, et Pos 3 on määratud ehitusõigus kuni nelja hoone rajamiseks, krundile kavandatud suurim lubatud ehitisealune pind kokku on 22 000 m².
2) Parklad.
Planeeringu joonised ja seletuskiri on vastukäivad. Nt Kaunase pst 72 krundi piir lähedusse on kavandatud 142 kohaline parkla. Parklas on mõõtmetelt paigutatud kaks haljassaart. Samas seletuskirjas viidatakse parklakohtade liigendamise nõudele 10-20 kohalisteks parklateks. Kõne all oleva parkla liigendamisel ei ole parkimiskohtade ära mahutamine enam eeldatavasti võimalik.
Palume viia planeeringu joonistesse sisse täiendus ja liigendada parklad (eelkõige kõnealune Kaunase pst 72 poolne parkla) haljastusega, vajadusel vähendada parkimiskohti.
Palume planeeringu joonistele märkida Kaunase pst 72 krundi poolse kergliiklustee ja parkla mõõtmed ning kaugused naaberkrundi piirist.
Palume Kaunase pst 72 piirile ja ulatusliku ühiskondliku 142 kohalise parkimisala vahele kavandada ja seada kohustuseks igihalja ca 1,8 m kõrguse heki istutamine.
Arvestada osaliselt.
Joonist täiendatakse - näidatakse parkla võimalik liigendamine, maksimaalsed mõõtmed ja mõõtkett - kaugused krundi piirist.
Planeeringu seletuskirja lisatakse täpsustus, et parkla täpne asukoht ja suurus selguvad projekteerimisel, tulenevalt realiseeritava ehitusõigusega kaasnevast vajadusest.

Kaunase pst 72 krundi piirile kavandatud kergliiklustee hakkab teenindama ka Kaunase pst 72 krundile minna soovijaid. Hekki ei ole krundi piiri ja kergliiklustee vahelisele alale võimalik rajada, kuna antud asukohas on olemasolevad tehnovõrgud, milledele laienevad kaitsevööndid, kuhu haljastust rajada ei ole võimalik. Eelnevat arvestades on planeeritud uued tehnovõrgud samuti kergliiklustee alla. Soovi korral eraldada Kaunase pst 72 krunt kergliiklusteest, on heki rajamine võimalik kavandada nimetatud krundil.
3) Valgustus.
Palume tagada ja märkida planeeringusse, et planeeritavate parklate ja hoonete valgustus tuleb kavandada nii, et valgusvihud ei tohi ulatuda väljapoole planeeringuala krunte ega langeda naaberkruntidele.
Mitte arvestada.
Tulenevalt planeeringuga kavandatavast - spordihallist/staadionist koos selleks vajaliku liikluskorralduse ja valgustuse lahendamise vajadusega, on võimatu eeldada, et valgusvihud ei ulatu väljapoole planeeringuala ega lange naaberkruntidele. Täiendavalt tuleb arvestada võimaliku staadionilt tuleva müraga.

Tartu linna üldplaneering näeb Kaunase pst 72 krundil ette äri- ja teenindusettevõtte maa-ala juhtfunktsiooni. Tulenevalt Tartu linna üldplaneeringust ja arvestades kavandatava objekti mõjusid, on linn seisukohal, et Kaunase pst 72 krundile tuleb kavandada üksnes äri- ja teenindusettevõte ning krundile elamufunktsiooni mitte kavandada.

Planeeritavate spordihallidega seoses tekkiv võimalik lisavalgus ei oma eeldatavalt olulist kahjulikku mõju naaberkrundil asuvale äri- ja teenindusettevõttele.
4) Arhitektuurivõistluse nõue.
Planeeringu seletuskirjast ja algatamise otsusest lähtuvalt on tegemist olulises asukohas asuva objektiga. Palume selgitust, miks linna maal ja linna huvides nii mastaapse avaliku objekti püstitamiseks ei ole vajalik arhitektuurivõistluse läbi viimine, samas kui meie kõrvalasuvale krundile mahult ca 50 korda väiksema hoone püstitamise korral on linn seadnud arhitektuurivõistluse nõude. Palume parima arhitektuurse lahenduse saavutamiseks seada planeeringus samuti nõue viia spordihallide projekteerimise eelselt läbi arhitektuurivõistlus. Leiame, et see oleks õiglane võrreldes eramaaomanikule kõrvalkrundile hoone püstitamiseks seatavate kohustustega.
Arvestada osaliselt.
Vastavalt Tartu linna üldplaneeringule tuleb linna territooriumil kaaluda arhitektuuri-/planeeringuvõistluse korraldamise vajadust või muu ühistegevuse vormi kasutamist muu hulgas siis, kui hoone eristub märgatavalt ümbritsevast väljakujunenud keskkonnast ja arendatav ala paikneb äärmiselt nähtavas ja linnaruumiliselt olulises kohas. Kuna planeeringuga kavandatakse standardseid spordihalle - erinevaid arhitektuurseid lahendusi on võimalik kaaluda vaid osas, kuhu kavandatakse sissepääsud ja vajalikud teenindusruumid, leidis linnavolikogu detailplaneeringu algatamisel, et kõrgekvaliteedilise arhitektuuri ja linnaruumi sobivuse tagamiseks piisab kolme eskiisi koostamisest, millega on võimalik tagada piisavalt kõrgekvaliteediline arhitektuur ja sobivus linnaruumi. Selleks peab parima arhitektuurse lahenduse saamiseks projekteerimisse olema kaasatud vähemalt üks volitatud arhitekti kutsekvalifikatsiooni omav vastutav spetsialist ning arhitektuuri ja ehituse osakonnale tuleb esitada kolm eskiisi. Linn soovib luua kõrge väärtusega linnaruumi. Kui kolme eskiisi esitamine ei taga soovitut, on linnal otsustamise õigus ja nõuda nt täiendavate tööde esitamist.
Seletuskirja täiendada lausega: Statsionaarsete PVC või pneumohallide rajamise korral tuleb esitada kolm erinevat eskiisi, muudel juhtudel tuleb Pos 3 ja Pos 4 hoonestamiseks korraldada kolme kutsutud osalejaga arhitektuurivõistlus.