EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
20. detsember 2018. a. nr LV-K-1532 |
Tartu linna 2019. a eelarve liigendamine |
Võttes aluseks Tartu Linnavolikogu 11. oktoobri 2012. a määruse nr 74 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" § 6 lg 2, § 9 lg 2 ja § 25 lg 11 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 20. detsembri 2018. a määrust nr 47 "Tartu linna 2019. aasta eelarve", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Liigendada Tartu linna 2019. a eelarve Tartu linna struktuuriüksuste ja nende hallatavate asutuste lõikes vastavalt lisadele 1-9.
2. Anda toetust juriidilistele isikutele vastavalt lisale 10.
3. Korraldus jõustub 1. jaanuaril 2019. a.
Vastavalt Tartu Linnavolikogu 11. oktoobri 2012. a määruse nr 74 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" § 9 lg 2 kinnitab linnavalitsus eelarve jaotuse kahe nädala jooksul pärast eelarve vastuvõtmist linnavolikogus. § 6 lg 2 sätestab kulude liigenduse, mille alusel Linnavalitsus liigendab eelarve struktuuriüksuste ja hallatavate asutuste lõikes põhitegevuse (toetused, tööjõukulu, majandamiskulu ja muu tegevuskulu), investeerimistegevuse ja finantseerimistegevuse kuludeks.
Lisa 1 alusel jaotatakse linna põhitegevuse kulud põhiliselt vastavalt eelarve kinnitamise eelnõule lisatud seletuskirjas esitatule. Erinevus on hariduskuludes - volikogu määruses ja seletuskirjas on jaotatud kulud tegevusalade 09212, 09213, 09220 ja 09221 lõikes, kuid vastavalt Rahandusministeeriumi juhistele (Riigi raamatupidamise üldeeskirja muutmine 22.11.2018) lihtsustatakse järgmisest aastast koolide kulude kajastamist tegevusalade lõikes ning kasutusse jääb kaks tegevusala - 09212 ja 09213, mille nimetused pisut muutuvad: 09212 Põhi- ja üldkeskharidus ning 09213 Üldkeskhariduse õpetajate tööjõukulud. Käesolevas eelnõus on kulud koolidele jaotatud kahe tegevusala lõikes.
Lisa 2 kajastab investeerimis- ja finantseerimistegevuse kulude jaotust struktuuriüksuste, eelarve liikide, tegevusalade ja kuluklassifikaatori lõikes.
Lisa 3 kajastab kultuuriosakonna finantseerimiseelarve tegevuskulude jaotust osakonna ja hallatavate asutuste lõikes.
Lisa 4 kajastab kultuuriosakonna omatulude eelarve jaotust hallatavate asutuste ning tulude ja kulude lõikes.
Lisa 5 kajastab haridusosakonna finantseerimiseelarve kulude jaotust koolide ja kuluklassifikaatori lõikes. Käesoleva eelnõuga avatakse riigi toetusfondist ja ministeeriumidelt saadav toetus põhiliselt haridusosakonnale. Koolidele on avatud hariduslike erivajadustega õpilaste tegevustoetusena saadud vahendid eripedagoogide ja abiõpetajate tööjõukuludeks. Muude riigitoetuste eelarve jaotatakse koolide lõikes pärast saadavate toetuste riigipoolset kinnitamist ja arvestades õpilaste arvu seisuga 10.01.2019.
Lisa 6 kajastab haridusosakonna finantseerimiseelarve kulude jaotust osakonna ja koolieelsete lasteasutuste lõikes.
Lisa 7 kajastab haridusosakonna omatulude eelarve jaotust koolide ning tulude ja kulude lõikes.
Lisa 8 kajastab haridusosakonna omatulude eelarve jaotust koolieelsete lasteasutuste lõikes.
Lisa 9 kajastab eelarve jaotust sotsiaal- ja tervishoiuosakonna ja tema hallatavate asutuste lõikes.
Lisas 10 on esitatud linna eelarvesse kinnitatud antavate toetuste andjad ja saajad. Selles on kajastatud antavad toetused, mille eraldamiseks ei ole kehtestatud korda. Lisa on vajalik, et võimaldada struktuuriüksuste juhtidel sõlmida finantseerimislepingud vastavalt Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korra § 25 lõigetele 2 ja 3. Lisasse ei ole koondatud kõiki toetusi, sest ei ole veel teada toetuse taotlejad nt tarbijakaitse, filmifondi vahendite ja ettevõtete digitaliseerimise, tervis- ja keskkonnahoiu väike- ja koostööprojektide rahastamise osas, otsustamata on rahvakultuurikollektiivid, kellele anda inventari soetamise toetust ja kuidas lahendatakse spin-off fondi moodustamine.